Želite bolju poslovnu 2024. godinu? Mnogi će reći da je za uspješnu provedbu ključan kvalitetan plan, a njega nema ako ne znate koja je vaša početna točka. U tome vam Bon.hr portal može pomoći. Naime, čak i podacima poput dobiti, imovine ili plaća može se manipulirati ili mogu biti iskrivljeni zbog vanjskih faktora pa ne odražavaju stvarni položaj poduzeća. Koliko je netko zaista uspješan najbolje nam govori procjena vrijednosti na Bon.hr portalu. Zato ne propustite ovu kratkotrajnu priliku i do 20. prosinca saznajte koliko vrijedi vaše poduzeće uz 24% popusta!
Što dobivate Certifikatom procjene vrijednosti
Certifikat procjene vrijednosti dolazi u dvije verzije: standardnoj i PRO verziji. Već od standardne verzije dobivate:
- procjenu vrijednosti vašeg poduzeća za posljednju godinu u kojoj ste predali financijske izvještaje
- grafički prikaz procjene vrijednosti za posljednje četiri godine
- podatke o godini osnivanja, broju zaposlenih, aktivi i prihodu u posljednjoj izvještajnoj godini
- ključne pokazatelje profitabilnosti, korištenja imovine, likvidnosti te zaduženosti i rizičnosti.
U PRO verziji, dostupan je i detaljan pregled svih metoda procjene vrijednosti koje se koriste pri izračunu, kao i Altmanov Z-Score, koji indicira vjerojatnost bankrota poduzeća u naredne dvije godine.
Naša procjena vrijednosti može biti vrlo koristan indikator kod kupnje ili prodaje poduzeća, kao i objektivno mjerilo uspješnosti menadžmenta.
Premda se određenom promjenom računovodstvenih politika može utjecati na vrijednost dobiti ili druge metrike, procjena vrijednosti poduzeća daje cjelovitu sliku o radu menadžmenta jer uzima u obzir veći broj varijabli i njome je daleko teže manipulirati.
Kako čitati procjenu vrijednosti
Za ispravno tumačenje procjene vrijednosti poduzeća važno razumjeti kako se radi o algoritamskoj procjeni temeljenoj na više metoda, a koja je normalizirana kako je ne bi iskrivile ekstremne vrijednosti. Njen je autor poznati domaći financijski analitičar, Hrvoje Serdarušić. Ujedno, ova procjena odnosi se na posljednje dostupne podatke. Ona, primjerice, ne može uvažiti nedavni uspjeh poduzeća u prodaji ili važnu akviziciju, baš kao ni velike poteškoće koje su možda nastale zbog iznenadnih događaja, poput elementarne nepogode.
Procjena vrijednosti odnosi se na ukupnu vrijednost poduzeća, dakle ne uvijek na vrijednost koju bi kupac platio za udio u poduzeću. Za taj iznos valja uzeti u obzir visinu duga poduzeća, novac koji se nalazi na računu te željenu visinu udjela (100%, većinski ili manjinski). No, ako želite izračunati prodajnu vrijednost poduzeća, Bon.hr vam može pomoći i u tome.
Koji parametri utječu na vrijednost i kako je povećati?
Nekoliko je dominantnih aspekata koji utječu na procijenjenu vrijednost poduzeća: možda biste ovdje očekivali visinu dobiti. No, najviše možete napraviti povećanjem novčanog toka poduzeća, dakle povećanjem novca na računu poduzeća. Dobro će doći i smanjenje troškova koje možete napraviti kako biste povećali profitabilnost.
U prijevodu, što poduzeće generira više novca koji vlasnici mogu povući kao povrat na svoje ulaganje, to će poduzeće imati veću procijenjenu vrijednost. Ako se novac stalno “izvlači” ili se bilježe nepovoljni financijski rezultati, procjena vrijednosti može i padati. Tu su, na koncu, i eksterni faktori, poput prosječnog troška kapitala te visine kamatnih stopa. Na njih poduzeće samo po sebi ne može utjecati, ali može ih svjesno ugraditi u svoje poslovne planove i prilagoditi se.
Popust na certifikat procjene vrijednosti: kako do njega?
Jednostavno! Naručite željeni certifikat, standardnu ili PRO verziju ovdje i upišite kod “CPV2024” u polje za unos napomena. Potom ćemo ugraditi ovaj popust u ponudu koju ćete dobiti e-mailom. Poslije uplate ponude dobit ćete i svoju digitalnu verziju te, ako želite, i dodatnu fizičku verziju poštom. Nakon toga, sve što preostaje je zadati željeno povećanje vrijednosti za novu godinu i – to je to!