U petak, 6. lipnja održali smo šestu Dobitnu formulu u gradu na četiri rijeke, s puno pozitivnih dojmova. Ova kratka, intenzivna i besplatna konferencija bila je usmjerena na praktične savjete za brojne poduzetnike koji su nam se pridružili u konferencijskoj dvorani Nikola Tesla Experience Centra. Neki od poduzetničkih izazova na koje smo se fokusirali su kako zaposliti prave ljude, financirati investicije ili kako pronaći dobre klijente.
U poduzetništvu sve počinje od – ljudi
Uvodna kratka obraćanja uputili su Božica Šimunčić, voditeljica Odjela Nikola Tesla Poduzetničkog centra te jedan od organizatora, Mihovil Katić. Nakon toga je s nekoliko riječi okupljene pozdravila pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo Karlovačke županije, Branka Šeketa Karlović.
Kako u poduzetništvu sve počinje od ljudi, prvo je izlaganje o upravljanju ljudskim potencijalima u malim i srednjim poduzećima održao Aleksandar Zemunić, direktor renomirane SELECTIO Grupe. Pojasnio je kako započeti s uvođenjem HR funkcije u poduzeća te naglasio važnost uvođenja i ažuriranja modela kompetencija. Potom je Gerhard Šarić iz Waymarka razotkrio česte zablude o bespovratnim sredstvima te predstavio najatraktivnije nacionalne i EU natječaje, otvorivši vrata novim mogućnostima financiranja. Neke njegove savjete možete pronaći u ekskluzivnom intervjuu za naš portal, gdje je napomenuo i kako vam Bon.hr može otkriti jeste li dobar kandidat za EU financiranje.
O poslovnoj inteligenciji i Fiskalizaciji 2.0
Nakon bespovratnih sredstava, više smo doznali o sredstvima koja se vraćaju: bankovnim kreditima. Tamara Perko, direktorica Hrvatske udruge banaka, najprije je pružila pregled odnosa banaka i poduzetnika u različitim razvojnim fazama. Pojasnila je koje su vrste financiranja i podrške dostupne startupima, što mogu očekivati mala i srednja poduzeća, a kakav je odnos prema velikima. Pružila je konkretne savjete kako najbolje pristupiti kreditnim institucijama i ostvariti uspjeh. Kod traženja financiranja, važnu ulogu ima kvalitetan poslovni plan. U njegovu sastavljanju i ažuriranju može pomoći uvođenje poslovne inteligencije. Primjere internih izvještaja nam je zato predočio i pojasnio analitičar Kristijan Kožić iz Analitičkih rješenja.
Ti će podaci ubuduće postati dostupniji, ali će zbog toga u svakodnevno poslovanje uskoro stići velike promjene. O tome nam je u sklopu svog izlaganja o komunikaciji s računovođom i Fiskalizaciji 2.0 govorio Bruno Cvitanović iz računovodstvenog ureda Brojevi. Iznio je ključne prednosti i nedostatke ove velike zakonske izmjene. Uz to, predložio je poduzetnicima kako iskoristiti iskustvo i znanje svog računovođe za povećanje dobiti. Napominjemo kako je upravo u petak izglasan zakon koji se tiče Fiskalizacije 2.0 i njenog skorog uvođenja. Bon.hr će uskoro predložiti rješenje koje koristi našu bogatu bazu podataka. Preko tog rješenja, moći ćete saznati kako posluje klijent kojem šaljete e-račun i trebate li se dodatno zaštititi, kao u slučaju blokade računa klijenta.
Kako pronaći dobre klijente?
Nakon kratke pauze, došlo je vrijeme za izlaganje direktora našeg portala, Predraga Novačića. On je otkrio preko kojih podataka možete pravovremeno razabrati loše klijente, uz koje dolaze problemi s naplatom i likvidnosti. Pružio je praktične savjete i o tome kako pronaći dobre klijente. Primjerice, kako ih filtrirati po djelatnostima i pokazateljima, pronaći one koji plaćaju pravovremeno i imaju dobru perspektivu.
Mihovil Katić iz marketinške agencije Branche potom je govorio o ispravnom postavljanju cijena kao ključnom dijelu marketinga. Upozorio je kako većina malih i srednjih poduzetnika ne može biti najjeftinija, ali može ponuditi najbolju vrijednost za novac. Izlaganja je zaključio naš suradnik i autor metodologije procjene vrijednosti poduzeća, financijski konzultant Hrvoje Serdarušić. Upozorio je na česte financijske pogreške u poslovanju i savjetovao kako ih izbjeći. Izdvojio je važnost izračuna novčanog toka te zamke u koje upadaju poduzetnici kod dugoročnih investicija.
Zaključili smo konferenciju uz kratku sesiju s pitanjima i odgovorima, a druženje nastavili zajedničkim ručkom i umrežavanjem. Povratne informacije bile su vrlo pozitivne, stoga vjerujemo da će poduzetnici brzo primijeniti naučeno te da Karlovac i okolicu čeka svijetla poduzetnička perspektiva!