Još je početkom siječnja u javno savjetovanje upućen je prijedlog o stavljanju izvan snage Pravilnika o rokovima predaje financijskih izvještaja u posebnim okolnostima. Stigla je i konačna odluka. Naime, u Narodnim novinama objavljen je Pravilnik o prestanku važenja Pravilnika o rokovima predaje financijskih izvještaja i računovodstvene dokumentacije u posebnim okolnostima. Njime se rokovi vraćaju na one koji su vrijedili prije početka pandemije, odnosno predaja godišnjih financijskih izvještaja će ponovno imati rok do 30. travnja.
Zahtjevan teret na leđima računovođa
Tijekom savjetovanja napravili smo kratku analizu zašto se rok pomicao tijekom trajanja posebnih okolnosti te o prednostima i nedostacima pomicanja roka predaje. Tad smo napomenuli da bi njegovo pomicanje ove godine bilo zahtjevno za provedbu, no da bi trebalo stvoriti uvjete da se taj datum vrati na staro. U međuvremenu se rok ipak vratio već ovog proljeća, sa svim izazovima koje to nosi.
To znači da će računovodstveni i knjigovodstveni servisi ili odjeli unutar poduzeća biti pod povećanim pritiskom. Morat će, unatoč javnozdravstvenim pravilima koja ne ukidaju izolacije i druge mjere za zaposlene, pripremiti potrebnu dokumentaciju do uobičajenog roka. Upravo smo zato za njih pokrenuli posebni partnerski program. Njime želimo rasteretiti računovodstvene i knjigovodstvene servise brojnih pitanja. Ujedno, želimo pomoći u financijskoj i poslovnoj edukaciji poduzetnika, koji sad uglavnom pada na leđa računovođa.
Predaja godišnjih financijskih izvještaja do 30. travnja: bolji rezultati prije vidljivi?
Unatoč svim poteškoćama, ranija predaja godišnjih financijskih izvještaja donijet će i neke dobre stvari. Možemo nabrojati nekoliko:
- oporavak većine domaćih poduzeća bit će vidljiv ranije vašim partnerima, klijentima ili kreditorima
- veća aktualnost financijskih podataka, jer će proći manje vremena od početka godine
- bolja slika rizičnosti poduzeća s kojima razmatrate suradnju
- izbjegavanje objave novih financijskih izvještaja u vrijeme godišnjih odmora, kad je manje poslovnih aktivnosti
- brža obrada podataka za povezane financijske proizvode, kao što je Procjena vrijednosti poduzeća.
Za ona poduzeća koja trebaju dodatna financijska sredstva ili se pripremaju na veći poslovni pothvat, prva točka će biti osobito važna. No, sve od njih pružaju određenu dodatnu vrijednost za korisnike poslovnih informacija, koje su to vrjednije što su aktualnije. Nas na Bon.hr portalu osobito raduje što ćemo ranije moći analizirati kako su se hrvatska poduzeća nosila s koronakrizom. Svježe podatke na godišnjoj razini očekujemo u lipnju. No, naš sustav i dalje svakog radnog dana prima podatke o poduzećima kao što su blokade, stečajevi ili likvidacije. Pogledajte naše pakete ako želite pravodobno saznati ove informacije o svojim poslovnim partnerima i kupcima. Ako niste sigurni koje je rješenje najbolje za vas, rezervirajte termin kod našeg savjetnika.