Skip to content
Početna stranica » Blog » Kako uspješno realizirati izvozni posao? Panel sa skupštine udruge Hrvatski izvoznici.

Kako uspješno realizirati izvozni posao? Panel sa skupštine udruge Hrvatski izvoznici.

  • Događaji
Skupština Hrvatski izvoznici

Ove srijede održana je skupština udruge Hrvatski izvoznici. Kao dio panela “Kako osigurati uspješnu realizaciju izvoznog posla, od početka pregovora s kupcem do naplate” sudjelovao je i naš direktor, Predrag Novačić. U nastavku pročitajte koje smo zanimljivosti mogli poslušati u izlaganjima i panelima te zašto postati članom udruge!

Kakvo je makroekonomsko okruženje za naše izvoznike?

Glavna makroekonomistica udruge Hrvatski izvoznici, prof.dr.sc. Marijana Ivanov s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održala je uvodno izlaganje “Makroekonomsko okruženje i izvoz”. U njemu smo mogli saznati da je temeljna (core) inflacija i dalje visoka, premda je u opadanju. U eurozoni je nešto ispod 3 posto, premda se stope razlikuju od zemlje do zemlje. Nadalje, potražnja za poduzetničkim kreditima pada, a kreditni uvjeti su nešto stroži nego posljednjih godina.

Izlaganje na skupštini Hrvatski izvoznici

Slika 1. Predavanje prof. Ivanov “Makroekonomsko okruženje i izvoz” sa skupštine udruge Hrvatski izvoznici
Izvor: Bon.hr

Na prvom panelu, “Kako osigurati uspješnu realizaciju izvoznog posla, od početka pregovora s kupcem do naplate”, sudjelovao je naš direktor, Predrag Novačić, zatim Aneli Džajić iz Hrvatskog kreditnog osiguranja te Edvard Ribarić iz društva Marsh Adria. Pokazali smo koje koristi izvoznici mogu imati od Kompassa. To je alat koji omogućuje ciljani pronalazak leadova u inozemstvu, njihovo kontaktiranje te vođenje prodajnih timova za inozemstvo uz pomoć integriranog CRM-a. Aneli Džajić iz HKO-a je pokazala kako izvoznik može biti siguran u naplatu svojih potraživanja te kako funkcionira osiguranje potraživanja. Edvard Ribarić je, s druge strane, pokazao trendove u naplati međunarodnih potraživanja i situaciju na glavnim tržištima.

Kako pronaći model financiranja izvoza?

Drugi panel održan je pod nazivom “Financiranje izvoznog posla: kako pronaći model financiranja koji najbolje odgovara zahtjevima konkretnog posla”. Suzana Laušin-Katanec iz HBOR-a pokazala je kako su u okviru NPOO razvili nekoliko novih proizvoda usmjerenih na potporu investicijskim ulaganjima te mogu li izvoznici biti korisnici ovih sredstava, kao i kako su recentni poremećaji na tržištu utjecali na ponudu HBOR-a te aktivnost poduzeća. Sanja Gracin iz Erste Banke pojasnila je kako funkcionira financiranje naplate izvoznih poslova u praksi. Zaključio je Marinko Ratković iz HPB-a, prikazavši ulogu banaka u potpori izvoznika te rješenja koja im nude.

Zašto postati član udruge Hrvatski izvoznici?

Premda kratki, ovi su paneli i izlaganja bili osobito korisni onim članovima koji tek kreću u značajnije izvozne poslove. Inače, članstvo u udruzi Hrvatski izvoznici može zatražiti svaka fizička i pravna osoba u RH. Udruga organizira seminare, radionice i treninge za izvoznike iz aktualnih područja njihova interesa te zastupa interese izvoznika prema tijelima državne uprave, jedinicama lokalne i regionalne samouprave i tijelima Europske unije. Pruža i široke mogućnosti informiranja, posjeduje vlastiti forum te šalje korisna izvješća koja mogu pomoći izvoznicima da budu obaviješteni o mogućnostima koja im se pružaju.

Preporučujemo svima koje zanima više informacija o udruzi da ih pronađu ovdje. Baš kao i Hrvatski izvoznici, i naš je cilj jačanje hrvatskog izvoza. Zato preporučujemo Kompass, koji posjeduje podatke o preko 60 milijuna poduzeća u 75 zemalja svijeta na svim kontinentima. Iskušajte ga uz besplatno probno razdoblje: više pronađite ovdje.

Podijelite ove korisne informacije: