Hrvatsko tržište nije veliko u europskim razmjerima: naša zemlja obuhvaća tek 0,5 posto cjelokupnog BDP-a Europske unije. Ulazak u Schengensko područje i eurozonu širom je otvorio mogućnosti poslovanja s čitavim europodručjem. No, kako pronaći kupce u inozemstvu, koji traže upravo ono što nudite? I kako doći do kontakta prave osobe u poduzeću? Rješenje nudi Kompass, svjetska platforma koja posjeduje detaljne podatke o preko 60 milijuna poduzeća na svijetu i kontakte njihovih menadžera. Odsad je u ponudi i besplatno probno razdoblje za najpopularniji EasyBusiness softver sve nove korisnike: provjerite kako ga možete iskoristiti!
Kako se prijaviti za besplatno probno razdoblje
Ako već niste korisnik Kompassa, prvi korak do besplatnog probnog razdoblja je jednostavan: unesite vašu e-mail adresu ovdje. Nakon što upišete e-mail adresu, odobrit ćemo vaš zahtjev i poslati vam poveznicu preko koje ćete se moći registrirati.
Kad kliknete na poveznicu u registracijskom e-mailu, otvorit ćete obrazac za registraciju. Obvezno je popuniti svega nekoliko podataka: ime i prezime, lozinku te naziv poduzeća, koji možete odmah upariti s podacima svog poduzeća u Kompassu. Čim završite s popunjavanjem, bit ćete preusmjereni na svoj korisnički račun i možete započeti koristiti svojih 14 dana besplatnog probnog razdoblja.
Kako najbolje iskoristiti besplatno probno razdoblje?
Želimo da maksimalno iskoristite besplatno probno razdoblje i zato ćemo podijeliti nekoliko savjeta kako to učiniti. Ovih sedam koraka mogu vam osigurati da ga najbolje iskoristite:
- Prijavite se u Kompassovo sučelje.
- Započnite pretragu poduzeća uz Kompassove upute.
- Filtrirajte poduzeća prema djelatnosti, lokaciji ili dostupnim podacima, poput e-maila ili telefona.
- Spremite svoju pretragu za kasnije.
- Izvezite potencijalne kupce koje ste pronašli u naš Sales Accelerator ili vlastiti sustav za marketing i prodaju (CRM).
- Započnite sa slanjem upita ili ponuda prema potencijalnim kupcima.
- Ostvarite prodaju!
Jednostavno do novih potencijalnih kupaca
Svoj put do novih kupaca započnite tako da se što prije prijavite u Kompassovo sučelje. Premda se čini da imate mnogo vremena na raspolaganju, dva tjedna brzo prođu! Kad se prijavite u sučelje, susrest ćete se s ovim ekranom.
Ako već imate bazu klijenata na temelju koje biste željeli pronaći druge, njima slične, kliknite na “Analiza vaše baze klijenata”. U suprotnom, odaberite “Početak” za prvi korak u potrazi za novim klijentima.
Otvorit će se sučelje za filtriranje poduzeća. Uzmimo primjer: osmislili ste proizvod namijenjen fasadama koji smanjuje potrošnju energije i namijenjen je kućama na moru. Svjesni ste da se ključan dio vaše prodaje događa u fazi projektiranja kuća i vikendica. Zato se odlučujete pronaći manje arhitektonske urede u mediteranskim zemljama, specijalizirane za projekte na moru.
U Kompass sučelju zato odabirete inženjersku grupu djelatnosti, zatim podgrupu “Uredi, tehnički i inženjerski konzalting, arhitekti” te onda pod “Arhitekti” pronalazite “Arhitekti, projekti na moru”. To će suziti vašu pretragu na sva poduzeća u 73 dostupne zemlje.
Sljedeći korak je odabir zemalja i područja na kojima želite pronaći potencijalne kupce.
Mogućnost preciznog odabira lokacije i veličine poduzeća
Odabir lokacije poduzeća je veoma intuitivan: najprije odabirete globalnu regiju u kojoj želite pretraživati. To su, primjerice, Zapadna Europa, Azija/Pacifik, Sjeverna Amerika i slično. U našem primjeru, možemo odabrati Kompassovu regiju pod nazivom Zapadna Europa, klikom na znak “+”.
Pojavit će se popis zemalja i moguće je odabrati više njih, klikom na isti znak “+”. Nastavimo s našim primjerom, gdje tražimo arhitektonske urede specijalizirane za projekte na moru. Odabrat ćemo, dakle, zemlje na obali Mediterana: Italiju, Francusku i Španjolsku. Unutar navedenih zemalja, odabrat ćemo nekoliko regija i provincija na obali. Odabrat ćemo po dvije: Sardinija, Ligurija, Languedoc-Roussillon, Provansa-Alpe-Azurna obala, Murcia i Valencia.
Ako želite, možete pretražiti željena područja ili gradove i izravno, tako da upišete njihov naziv u tražilicu iznad popisa.
Nakon ovog koraka, možete odabrati i veličinu poduzeća po broju zaposlenika. Za potrebe ovog primjera, odabrat ćemo urede s manje od 20 zaposlenika, tako da odaberemo prve dvije opcije.
Kako želite kontaktirati potencijalne klijente?
U posljednjem koraku, dostupne informacije o poduzeću, možete filtrirati poduzeća prema dostupnim podacima u Kompassovom sustavu. Ako se radi o relativno uskoj pretrazi, onda je dobro imati u vidu koji je vaš preferirani način kontaktiranja klijenata. Ako govorite španjolski i želite kontaktirati njihove urede telefonski, možete odabrati filtriranje onih poduzeća kod kojih je poznat broj telefona. A možda želite napisati e-mail: u tom slučaju, odaberite “Adresa e-pošte”.
Vidljivo je da postoje podaci za 28 poduzeća koja odgovaraju traženim filterima. Nakon toga, odaberite “Više radnji” ako želite napraviti izvoz podataka u svoj CRM ili “Pogledajte rezultate” ako želite vidjeti popis poduzeća.
U besplatnom probnom razdoblju, vidljivo je samo prvih 5 poduzeća s popisa. Najprije je dobro spremiti ovu pretragu za kasnije, ako je želite dodatno filtrirati ili se na nju vratiti. Odaberite “Spremanje skupa filtara” i time ćete sačuvati ovu pretragu.
Izvezite potencijalne kupce u Sales Accelerator ili vlastiti CRM
Pretpostavimo da su vam ova poduzeća zanimljiva kao potencijalni kupci. Označite ih i potom odaberite “Dodaj u Sales Accelerator”, koji je vaš sustav za upravljanje prodajnim procesom. U sučelju će se pojaviti potvrda o tome da ste dodali nova poduzeća. Preporučujemo da automatski stvorite i prodajnu priliku za dodane račune, odnosno poduzeća.
Nakon ovog koraka, klikom na “Sales Accelarator” u gornjoj traci vašeg Kompass sučelja i odabirom opcije “Prilike”, moći ćete vidjeti vaše prodajne prilike na jednom mjestu.
Možete kliknuti na svaku pojedinu priliku, uređivati detalje, poput procijenjene vrijednosti prodaje te dodavati bilješke, zadatke ili dokumente, kao što su ponude ili računi. Jednom kad kontaktirate potencijalnog kupca i utvrdite da postoji interes, možete povući karticu prodajne prilike i ispustiti je na mjesto “Kvalifikacija”, ako je riječ o kvalificiranoj prilici, ili “Ponuda”, ako ste poslali ponudu.
Sales Accelerator je jedinstveno rješenje u kojem na jednom mjestu možete pratiti svoje prodajne prilike, organizirati zadatke i dokumente, stvarati povezane događaje i drugo. Najbolje ćete ga iskoristiti ako redovito ažurirate sve promjene koje se dogode s pojedinim prodajnim prilikama. U besplatnom probnom razdoblju, dostupan je jedan korisnik, no u plaćenoj verziji moguće je povezati više zaposlenika prodaje u jedan sustav.
Ako ne želite pratiti prodaju kroz Sales Accelerator jer već imate vlastito rješenje, možete kliknuti na gumb “Izvoz” u gornjem desnom kutu te izvesti tražene podatke u .xls formatu u vlastiti CRM. Tako se Kompass može jednostavno povezati s već uspostavljenim prodajnim procedurama u vašem poduzeću.
Postoje li dodatne opcije?
Ovime smo samo zagrebali površinu po pitanju mogućnosti koje vam pruža Kompass. Primjerice, ako odaberete “Novo pretraživanje” umjesto “Novo vođeno pretraživanje”, imat ćete na raspolaganju dodatne vrste parametara prema kojima možete filtrirati poduzeća. Među njima izdvajamo: visinu prihoda, visinu neto dobiti, dostupnost LinkedIn profila članova uprave, pravni oblik i jezike komunikacije, kao neke od popularnijih.
Ujedno, pretragu po djelatnostima možete pokrenuti i po NACE klasifikaciji, koja je najsličnija NKD-u na koji je većina navikla. Tu je i opcija brzih pretraživanja s predefiniranim kriterijima.
Jesu li moje pretrage neograničene?
Možete pretraživati poduzeća kako želite. No, ako želite izvoziti podatke o njima, imat ćete ograničenje u broju kredita. Nakon otvaranja besplatnog probnog razdoblja, dobit ćete gratis 10 kredita koje možete koristiti u prvom tjednu.
Prije nego potrošite svaki kredit, sustav će vas upozoriti i provjeriti želite li potrošiti taj iznos besplatnih kredita prije nego potvrdite. Primjerice, u slučaju na slici ispod, korisnik će potrošiti tri kredita ako se odluči na izvoz ovih podataka.
Ako imate potrebu za više od 10 kredita tjedno, preporučujemo vam da nas kontaktirate kako bismo skrojili EasyBusiness paket koji odgovara vašim potrebama.
Što kad završi besplatno probno razdoblje?
Ako ste aktivno koristili EasyBusiness alat, vjerojatno ste već pronašli nekoliko potencijalnih prodajnih prilika! Kako biste nastavili s prodajnim aktivnostima uz Kompass, kontaktirajte naš tim i pronaći ćemo najbolje rješenje. A ako imate bilo kakva pitanja vezana uz korištenje vašeg EasyBusiness računa, javite nam se: rado ćemo vam pomoći da povećate vašu prodaju!