Vječno pitanje u prodaji vjerojatno glasi: kako pronaći nove kupce? Ono je presudno ne samo za mikro i male, već i veće i iskusnije poduzetnike. Ako su k tome cilj inozemni klijenti, onda to postaje još zahtjevniji zadatak. Česti su primjeri gdje poduzetnici ulože puno vremena i resursa na razne e-mail liste ili platforme, da bi na koncu rezultati bili razočaravajući. Kako, onda pronaći inozemne klijente sa što manje rizika od gubitka vremena, novca i truda?
Kako pronaći nove kupce koji zaista trebaju moj proizvod ili uslugu?
Ako imate web stranicu poduzeća, vjerojatno vam je već puno puta stigao e-mail s ponudom za kupnju e-mail listi s potencijalnim klijentima. Isto tako, možda ste već mnogo puta razmišljali o tome kako bi bilo dobro okušati se u prodaji izvan Hrvatske, ali niste mogli doći do kvalitetnih kontakata u inozemstvu. Širenje izvan granica Lijepe naše, naime, nije samo financijski privlačno. Ono pomaže skalirati vaše poslovanje i smanjiti rizik oslanjanja isključivo na jedno tržište.
Uvođenjem eura i ulaskom u Schengensko područje, tržišta unutar EU i Europskog gospodarskog prostora (Norveška, Island i Lihtenštajn) postala su kudikamo lakše i jeftinije dostupna za domaća poduzeća. No, kako iskoristiti ovu povijesnu priliku?
Za to je potrebno doći do kontakata upravo onih poduzeća koja su određene veličine i platežne moći, u pravoj djelatnosti i koja se bave točno onim proizvodima ili uslugama koja ih čine zanimljivim potencijalnim kupcima. Poželjno je da kontakti odgovornih osoba za ta poduzeća budu lako dostupni, tako da ih možemo kontaktirati putem e-maila, LinkedIna ili telefona. Sve to, i još mnogo više, možete pronaći na Kompassu.
Zato nema smisla slati e-mailove prema velikim, neodređenim listama kontakata koje ste kupili negdje drugdje. Samo povećavate vjerojatnost da vaša e-mail adresa završni na nekoj od spam lista, što može dovesti do kudikamo ozbiljnijih problema!
Iskoristite Kompassovo besplatno probno razdoblje
S Kompassom, filtriranje i kontaktiranje je lakše nego ikad. Započeti s Kompassom je vrlo jednostavno i potpuno besplatno. Naime, Kompass nudi svim zainteresiranim poduzetnicima besplatno probno razdoblje za uslugu EasyBusiness u trajanju od 14 dana. To je idealna prilika da isprobate ovaj alat za traženje novih kupaca i provjerite što nudi. Naš detaljan vodič kako se prijaviti i što bolje iskoristiti besplatno razdoblje pronađite ovdje.
Naravno, kako biste mogli dobro prepoznati prodajne prilike, važno je kvalitetno odrediti svog ciljanog kupca. Naš vodič o tome kako ga pronaći te filtrirati one industrije i niše koje će vam donijeti najbolje rezultate pronađite ovdje.
Sva ona poduzeća i kontakte koje ste pronašli možete jednostavno izvesti (eksportirati) u:
- Excel
- postojeći CRM koji koristite
- Sales Accelerator, koji je nadogradnja za EasyBusiness i izvrsno CRM rješenje
- neki od sustava za slanje e-mail kampanja ili obavijesti.
Ako se u međuvremenu pojave nova poduzeća prema vašim kriterijima, o tome ćete dobiti obavijest. Tako ćete dobiti obavijest o novim prilikama i dobivati stalno pogonsko gorivo za svoju prodaju.
Zašto je pravo vrijeme za ažuriranje LinkedIn profila?
Važna je vijest kako je Hrvatska postala jedna od 15 zemalja čiji su LinkedIn kontakti dostupni i preko Kompassovog EasyBusinessa. Preostale zemlje su: Belgija, Češka, Danska, Francuska, Italija, Luksemburg, Nizozemska, Njemačka, Poljska, Rumunjska, Španjolska, Švedska, Švicarska i Ujedinjeno Kraljevstvo. Ove kontakte možete pretraživati prema funkciji koje imaju u timu. Primjerice, ako tražite direktore nabave, moći ćete filtrirati kontakte prema toj poziciji.
Uz LinkedIn kontakte, možete lakše kontaktirati potencijalne kupce na ovim tržištima, ali i lakše biti pronađeni ako netko traži vaše proizvode ili usluge.
Zato je pravo vrijeme za ažuriranje LinkedIn profila, kao i LinkedIn stranice vašeg poduzeća. Naime, ako imate ažurne i detaljne podatke, veća je vjerojatnost da će vas netko uspjeti pronaći ako bude tražio dobavljača za one proizvode ili usluge koje nudite.
Kako pronaći nove kupce s Kompassom?
Ako vas zanima kako izgleda konkretan primjer pretrage, pretpostavimo da ste se već registrirali za besplatno Kompass EasyBusiness probno razdoblje. Bavite se distribucijom zaštitne opreme koja se koristi u proizvodnji ferolegura i pokrivate tržišta srednje Europe. Kako pronaći proizvođače kojima bi mogli biti potrebni vaši proizvodi?
Jednostavno! Pokrenut ćete pretragu unutar EasyBusinessa i odabrati djelatnosti Metala, strojeva i inženjeringa u Kompassovoj klasifikaciji, a zatim odabrati Ferolegure i odjeljak “P” za proizvodnju. Kompassova klasifikacija djelatnosti je puno detaljnija od NKD-a pa vam omogućuje i bolje ciljanje profila kupaca.
Isto tako, suzit ćete pretragu za zemlje: Austrija, Češka, Hrvatska, Poljska, Slovačka i Slovenija. Možete dodatno suziti pretragu i prema broju zaposlenika jer vam se, primjerice, ne isplati raditi s poduzećima s manje od 10 zaposlenih ili slično.
Kad unesete sve filtere, na dnu će se pojaviti broj podudarnih poduzeća i gumb za prikaz rezultata.
Kad kliknete na prikaz, pojavit će se popis poduzeća. Možete kliknuti na jedno od njih i odabrati prikaz kontakata. Na njemu ćete vidjeti shematski prikaz organizacijske strukture poduzeća, kao i imena odgovornih osoba te njihove dostupne kontakte.
Tamo gdje ima povezanih LinkedIn kontakata, pojavit će se i odgovarajuća ikona, baš kao i za e-mail adrese. Time dobivate nekoliko načina da se povežete s odgovornim osobama u poduzeću i povećavate vjerojatnost uspješnog uspostavljanja inicijalnog kontakta. Isto tako, možete sve ove kontakte dodati u Sales Accelerator program, gdje možete pratiti prodajne prilike ili ih dodijeliti drugim zaposlenicima u prodaji.
Zanima vas više? Kliknite ovdje i pokrenite svoje besplatno probno razdoblje!