Željezo se kuje dok je vruće! Nakon što ste dobili svoj Bon.hr račun, nema boljeg nego odmah ga iskoristiti za bolje informiranje o poslovanju svojih partnera, dobavljača, kupaca i konkurenata. Donosimo vam 5 koraka koje možete proći u svega petnaestak minuta i otkriti moć poslovnih informacija uz pomoć Bon.hr portala.
Korak prvi: uključite monitoring
Prvo i najvažnije jest da Bon.hr počne pratiti sva vama važna poduzeća umjesto vas. Nemojte biti posljednji koji će saznati za blokade, promjene vlasnika ili nove financijske izvještaje! Pretražite i aktivirajte monitoring za, redom:
- svoje poslovne partnere
- sve ili barem ključne dobavljače
- sve ili barem ključne kupce
- ključne konkurente.
Monitoring možete aktivirati tako da otvorite profil poduzeća i zdesna gore pronađete gumb “Aktiviraj monitoring”. Kad kliknete na gumb, on će promijeniti boju i tekst u “Monitoring uključen”. Alternativno, unutar Bon.hr mobilne aplikacije (aktivirajte je odmah, ako već niste!) ćete na profilu tvrtke u donjem desnom kutu pronaći gumb “Monitoring” za aktivaciju monitoring. U oba slučaja, na vašu e-mail adresu stići će potvrda aktivacije. Ovim ste napravili prvi i najvažniji, no ne i jedini korak!
Korak drugi: provjerite partnere, ključne dobavljače i kupce
Pretpostavljamo da poslujete s poštenim i financijski urednim poduzetnicima. No, nekad će i oni prešutjeti neke poteškoće u koje su upali, jer neuspjeh nikome nije lako priznati. Da ne biste bili posljednji koji će saznati za potencijalnu opasnost u nabavi ili prodaji, provjerite barem ove ključne podatke dostupne na naslovnici:
- Jesu li trenutno u blokadi (dostupno slijeva dolje) ili su bili u zadnjih godinu dana (dostupno pod karticom “Blokade” u sredini)
- Imaju li porezni dug (dostupno slijeva dolje)?
- Je li za taj subjekt zabilježena naplata potraživanja (dostupno slijeva dolje)?
- Jesu li vlasnici poduzeća oni koje smatrate vlasnicima (dostupno pod karticom “Vlasnici”)?
- Je li subjekt poslovao s dobiti u prošloj godini i kakvo je bilo kretanje prihoda (dostupno slijeva u sredini)?
Uz ove osnovne informacije imat ćete malo bolje razumijevanje onih subjekata s kojima najviše poslujete. Vidjet ćete kakvo je njihovo stvarno poslovanje i jesu li s vama dosad bili transparentni. Nakon što ste to završili, trebate provjeriti i svoju izloženost.
Korak treći: jeste li financijski izloženi više nego što biste trebali?
Financijska izloženost je onaj iznos kojim vaše poslovanje ovisi o drugom poduzeću. Ako se radi o dobavljaču, vaša financijska izloženost je onaj iznos koji mu avansirate za isporuku proizvoda ili usluga. Ako se pak radi o kupcu, to je onaj iznos potraživanja koji imate prema njemu, umanjen za iznos avansa koji vam je eventualno uplatio.
Primjerice, ako svakog mjeseca fakturirate isporučenu robu u iznosu od 25.000 kuna, a maksimalna preporučena izloženost iznosi 10.000 kuna, izloženi ste više nego što je preporučeno prema tom kupcu. Ovu izloženost možete pronaći na stranici poduzeća, u rubrici “Max kredit”. Kako smanjiti izloženost? Traženjem jamstava, avansnih uplata, promjenom modaliteta poslovnog odnosa, fokusiranjem na prodaju stabilnijim kupcima, ili različitim drugim načinima prilagodbe.
Korak četvrti: pratite konkurenciju
Jedinstvena značajka Bon.hr portala je mogućnost odabira konkurencije. Ako odaberete opciju “Konkurencija” u traci glavnog menija za svoje poduzeće, izlistat će se poduzeća koja su automatski odabrana kao konkurenti. No, odabirom gumba pod “Odabir tvrtki za usporedbu” možete unijeti i poduzeća po vlastitom izboru.
Time možete pregledati poslovne prihode, operativnu dobit, prosječne dane plaćanja i naplate potraživanja, broj zaposlenih i njihovu prosječnu neto plaću, kao i brojne druge važne parametre konkurenata. Ovaj alat osobito će biti koristan analitičarima, specijalistima za recruitment i upravljanje talentima, vlasnicima i članovima uprave, marketinškim stručnjacima ili potencijalnim investitorima.
Korak peti: naučite ključne osobe u poduzeću kako koristiti portal
Vjerojatno niste jedini zaposleni u poduzeću: postoje drugi zaposleni kojima će ovi podaci dobro doći. Najprije prodaji i nabavi: ako ih naučite kako da pronađu ključne podatke o dobavljačima i kupcima te smanje rizik vašeg poslovanja, vaš će se ulog vrlo brzo vratiti. Na vijest svog referenta prodaje o tome kako je našao novog kupca koji traži 500.000 kuna odmah tražite njegovo prosječno vrijeme plaćanja dobavljačima te informaciju ima li povijest blokada i koliki je maksimalni kredit.
Brojne se osobe u poduzeću mogu okoristiti dostupnim podacima, a najbolje ćete postupiti im omogućite da do njih dođu te ih tražite da podacima potkrijepe svoje odluke vezane uz partnere, dobavljače, kupce i druga poduzeća u poslovnom odnosu.
Bonus korak: provjerite vrijednost svog poduzeća uz Bon.hr račun
Ako imate Premium+ paket, provjerite kolika je vrijednost vašeg poduzeća pod “Procjena vrijednosti” u traci glavnog menija. Tamo ćete moći pronaći različite metode vrednovanja te povijest procjena u zadnjih nekoliko godina. Ako nemate paket koji vam to omogućuje, uvijek možete zatražiti certifikat o procjeni od našeg osoblja.
*Napomena: sve funkcionalnosti spomenute u ovom članku nisu dostupne u Osnovnom paketu, kao što je maksimalna preporučena izloženost (Max. kredit). Za više informacija, kontaktirajte nas ovdje.