Vjerojatno ste već čuli kako se poduzetnicima sprema velika promjena od 1. siječnja 2026. Naime, odsad će i računi koji se šalju između poduzeća morati biti fiskalizirani te se slati u elektroničkom obliku. U nastavku saznajte što je Fiskalizacija 2.0, tko će biti obvezan uvesti je te kako vam Bon.hr može pomoći da odaberete jednostavno i moćno rješenje.
Što je Fiskalizacija 2.0 – zapravo?
Razjasnimo najprije što je Fiskalizacija 2.0 te tko je obveznik njenog uvođenja. To je projekt Porezne uprave kojim se uvodi obveza fiskalizacije svih računa između poslovnih subjekata, odnosno poduzeća, u skladu s novim Zakonom o fiskalizaciji, koji stupa na snagu 1. rujna 2025.
Jednako kao što smo svi morali koristiti rješenja za slanje eRačuna prema državnim institucijama ili javnim poduzećima u sklopu prvog vala fiskalizacije, sad ćemo trebati slati eRačune i prema svim drugim poduzećima. Isto vrijedi i za primanje računa od drugih poduzeća.
Premda subjekti izvan sustava PDV-a ne trebaju slati eRačune do 1. siječnja 2027., svejedno će morati primati eRačune. Stoga je i njima preporučljivo uvesti programsko rješenje za primanje računa istodobno s ostalima, odnosno već od 1. siječnja 2026.
Kako vam Bon.hr može pomoći?
Bon.hr je sklopio partnerstvo sa servisom Tvoj e-račun, koji već koristi brojne podatke s našeg portala kako bi njegovi korisnici lakše i brže slali eRačune. Zbog toga vam već danas možemo ponuditi rješenje za Fiskalizaciju 2.0 tako ne morate brinuti o uvođenju i usklađenosti s novim zakonom.
Naime, servis Tvoj e-račun nudi vam da pod posebnim uvjetima osigurate ranu registraciju i na vrijeme pripremite sve potrebno prije roka, primjerice:
- unesete podatke o svom poduzeću
- unesete proizvode i usluge prema propisanoj klasifikaciji, koja će uskoro biti objavljena
- unesete vaše kupce i njihove podatke
- testirate slanje računa svojim kupcima i klijentima (ovi računi će zasad biti obični elektronički računi, dok će se tek od 1. siječnja slati u fiskaliziranom obliku).
Naš direktor, Predrag Novačić, podijelio je svoja razmišljanja o ovoj promjeni i novom partnerstvu:
“Uvođenje Fiskalizacije 2.0 s jedne strane traži prilagodbu, ali s druge nudi i brojne prilike za dodatnu automatizaciju i olakšanje birokratske strane poslovanja. Servis Tvoj e-račun već koristi naše podatke i imamo vrlo učinkovitu suradnju. Zadovoljstvo nam je što možemo zajedno pomoći poduzetnicima da se što lakše i jednostavnije pripreme za novi zakon, s brzom registracijom i transparentnim uvjetima, bez skrivenih troškova i klauzula.”
Koliki su troškovi uvođenja rješenja za Fiskalizaciju 2.0?
Fiskalizacija 2.0, osim prednosti, ima i izravnih i neizravnih troškova. No, zahvaljujući partnerstvu između servisa Tvoj e-račun i našeg portala, ti su troškovi svedeni na minimum i prilagođeni pojedinom korisniku.
Jednostavno je: sami izaberite paket usluga koji vam najbolje odgovara. Budući da nema ugovorne obveze, možete mijenjati veličinu paketa (odnosno, broj dokumenata) i plaćati samo ono što koristite – bez skrivenih troškova!
Za registraciju na servis Tvoj e-račun nije potrebno visoko tehničko znanje ili angažman IT stručnjaka. No, ako imate kompleksniji sustav prodajnih mjesta ili webshop, možda ćete trebati pomoć kako bi, primjerice, osigurali da vaš ERP bude kompatibilan s novim rješenjem za Fiskalizaciju 2.0.
U ovom trenutku, nije još sasvim sigurno hoće li biti potrebno nabavljati FINA potpisni certifikat ili ćete moći koristiti certifikat svog servisa za slanje e-računa, kao što je Tvoj e-račun. Čim o tome budemo imali odgovor nadležnih, postavit ćemo ga u našu listu pitanja i odgovora ovdje.
Koje su koristi od uvođenja Fiskalizacije 2.0?
Postoje brojne koristi od uvođenja Fiskalizacije 2.0, a vjerojatno je najvažnija – vrijeme. Izdavanje računa postat će brže i jednostavnije. Osim toga, ova će tehnološki naprednija opcjia omogućiti:
točnije podatke, koje je lakše pratiti i uspoređivati
- lakše povezivanje s drugim podacima ili servisima, npr. moći ćete povezati i kontrolirati podatke o kupcima iz Tvoj e-račun servisa tako da odgovaraju brojevima žiroračuna ili blokadama na portalu Bon.hr
- povećanu sigurnost i sprječavanje prijevara
- provjeru računa u stvarnom vremenu
- sprječavanje oštećenja ili gubitka računa, odnosno čekanja primitka poštom
- lakšu usklađenost s kupcima i dobavljačima, odnosno praćenje dospjelosti
- daljnju digitalizaciju poslovanja i spremnost za buduće EU standarde.
Što je eArhiva?
Uz slanje i primanje eRačuna, povezano je i arhiviranje računa, odnosno računovodstvene dokumentacije. eArhiva je sustav za elektroničku pohranu dokumenata. Primarno se odnosi na eRačune, ali uključuje i druge poslovne dokumente koji služe kao podloga za plaćanja, kao što su ugovori o zakupu prostora, ugovori o obavljanju određene vrste usluga ili otpremnice.
Uvođenje eArhive je praktično jer znači da će registratori polako otići u povijest, što će osloboditi mjesto koje ste u uredu dosad rezervirali za dokumentaciju. eArhiva je besplatna uz sve pakete na servisu Tvoj e-račun.
Koji su dostupni paketi u sklopu ove ponude?
Dostupni su paketi od 25 do 1000+ računa mjesečno. Platforma je skalabilna i omogućuje lako povećanje ili smanjenje paketa, bez penala. Više o našoj specijalnoj ponudi za korisnike portala Bon.hr možete saznati u našem najnovijem newsletteru koji je već stigao na vašu e-mail adresu.
