MAKSIMALNA PREPORUČENA IZLOŽENOST
Saznajte kako vam može pomoći smanjiti rizičnost poslovanja.
MAKSIMALNA PREPORUČENA IZLOŽENOST
Poslujete s velikim brojem različitih kupaca koji kupuju proizvode s odgodom, produljenim rokom plaćanja ili prodaju robu za vaš račun? Radite u sektoru građevinarstva i imate projekte koji se često oduže? Ili ste u softverskoj industriji i izrađujete projekte za svoje klijente?
Kako biste dobro upravljali rizicima povezanim s naplatom, korisno je znati koliko se maksimalno možete izložiti prema određenom kupcu na temelju njegovih financijskih podataka. I obratno, ova mjera rizika može vam pomoći da bolje procijenite kome i kada odobriti odgode ili ponuditi značajnije rabate.
Naši je korisnici često koriste kao pomoć za uspostavu vlastite politike naplate i posebno je razvijena za Bon.hr portal.
GDJE JE MOGU PRONAĆI?
Maksimalnu preporučenu izloženost možete pronaći na kartici Opći podaci za svako poduzeće, i to u središnjem dijelu, ispod ocjene rejtinga.
ŠTO TAJ IZNOS ZNAČI?
Iznos maksimalne preporučene izloženosti odnosi se na maksimalni preporučeni iznos otvorenih stavki koje nisu naplaćene za određene poduzeće. On se može odnositi, primjerice, na:
- maksimalni iznos odgođenog plaćanja koji odobravate pojedinom poduzeću
- maksimalnu vrijednost robe koja se nalazi na komisijskoj prodaji kod određenog trgovca, odnosno kupca
- maksimalni iznos naplativih sati ili radova koji su obavljeni ili isporučeni, a još nisu naplaćeni prema pojedinom klijentu.
JE LI TO ZAISTA MAKSIMUM?
Maksimalna preporučena izloženost je upravo to: preporučena. Katkad dobivamo pitanje od klijenata smiju li odobriti veći iznos od maksimalnog.
Naravno da možete! Ovaj je iznos okviran i preporučen. No, ako taj maksimum prekoračujete višestruko i kontinuirano kod svih svojih kupaca, onda je pitanje vremena kad će takva politika naplate dovesti do poteškoća s likvidnosti, otpisa potraživanja ili čak insolventnosti. Zato preporučujemo da, za veće iznose, koristite dodatne instrumente osiguranja naplate svojih potraživanja.
Svim svojim klijentima savjetujemo i da uključe monitoring svojih kupaca i partnera kako bi bili obaviješteni o redovitom ažuriranju podataka o maksimalnoj preporučenoj izloženosti.